wtorek, 13 sierpnia 2024

Zabawa z mitami

 Wiktoria Korzeniewska, Słowiańskie mity i opowieści w komiksie, 2024



Od zawsze fascynują mnie mitologiczne opowieści, dlatego z zachłannością wypatruję nowości w tym temacie. Zawsze brakowało mi komiksu związanego z mitologią słowiańską, który w bardzo przystępny sposób tłumaczy pochodzenie niektórych naszych tradycji i obrzędów. Najpierw z uwagą obejrzałam ilustracje, potem przeczytałam sama i dopiero na końcu z dziećmi. Połączenie pięknych grafik z ciekawą historią okazało się dla nas strzałem w dziesiątkę. Główną narratorką jest babcia, która tłumaczy wnukom znacznie różnych przedmiotów i wydarzeń w odniesieniu do pierwszych wierzeń Słowian.

Takie historie zawsze niesamowicie rozbudzają wyobraźnię. Przy okazji czytelnicy mają okazję poznać kilku słowiańskich bogów i boginki. Autorka z niezwykłym wyczuciem i wrażliwością przedstawia dawne wierzenia zwracając szczególną uwagę na te opowieści, które można powiązać ze współczesnością, dzięki czemu łatwiej je zapamiętać.

2 komentarze:

  1. Iwono - południe Polski - w dzieciństwie miałem okazję poznać dzięki już Św. P. Babci - "Południce". Te ponoć wyprawiały cuda latem ;-) .

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba mi nie dodało komentarza - wiem, że masz Iwono moderację, ale platforma Bloger miejscami wysiada, chciałem tylko napisać, że moja Św. P. Babcia "zapoznała" mnie z Południcami - czekającymi na rolników w czasie żniw, by ich uśmiercić - na południu Polski wierzono w nie powszechnie . Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń