środa, 15 maja 2024

Wojenne historie po drugiej stronie

 Nina Zawadzka, Na wschód od Breslau, 2023


Ta książka pozostanie dla mnie powieścią z podróży. Przesłuchałam ją w całości jadąc pociągiem z Gdańska do Frankfurtu. Dawno nie dotykałam tematów wojennych, więc szybko wciągnęła mnie w swój świat. Główna bohaterka jest mieszkanką Wrocławia podczas wojny. Jest Niemką, której ojciec walczy dla Hitlera. Można przyjrzeć się więc całej historii z drugiej, niemieckiej strony. Bardzo dobrze uzmysławia fakt, że Niemcom również było ciężko przetrwać wojnnę.

Cała opowieść poszybowała w nieco inną stronę niż podejrzewałam. Oczywiście do gry wchodzi również namięnty romans, żydowskie koligacje, udawane śmierci czy obozy koncentracyjne. Czasami miałam wrażenie, że to za dużo na jedną książkę. Audiobooka słuchało się jednak dobrze i z zaciekawieniem, a to przecież najważniejsze.

1 komentarz:

  1. Poszukam papierowej wersji Iwono, takie historie są dla mnie ważne, pozdrawiam po zabieganym poranku :-) .

    OdpowiedzUsuń