niedziela, 11 sierpnia 2024

Warszawskie opowieści

 Dorota Masłowska, Mam tak samo jak ty, 2023











Dorota Masłowska kolejny raz mnie zaskakuje, tym razem na każdej stronie pozytywnie. Niektórych jej książek nie potrafiłam doczytać do końca, ale okazuje się, że albo mój sposób postrzegania świata, albo styl autorki się zmienił i z nieukrywaną przyjemnością przeczytałam jej felietony zebrane w zbiorze „Mam tak samo jak ty”. Podoba mi się jej spojrzenie na ludzi i niebanalne porównania. Ciekawie analizuje współczesność stolicy widzianą oczami młodej kobiety. Przypatruje się ludziom i snuje różnego rodzaju refleksje. Warszawę znam tylko turystycznie, dlatego z zaciekawieniem posłuchałam opowieści Masłowskiej.

To teksty, które publikowała w Tygodniku Powszechnym w latach 2020 – 2022. Były to burzliwe czasy pandemii, potem inflacji i wychodzenia z kryzysu. Zostały więc utrwalone niepowtarzalne momenty naszej współczesności. Narracja płynie lekko zachęcając do poznawania kolejnych stron. Typowe dla Masłowskiej zabawy słowem i uniwersalne kreacje przestrzeni sprawiają, że mam poczucie jakbym nie czytała tylko o Warszawie, może być to dowolne polskie miasto. Moimi ulubionymi pozostają teksty o wypadku autobusowym i pisaniu felietonów. Krótkie, treściwe i w punkt.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz