Dana Norris, Storytelling, 2021
W tej małej książeczce można nie znalazłam czegoś bardzo odkrywczego, bo jestem przecież filologiem i słowami w różnych odsłonach zajmuję się od lat, ale potrzebowałam usestymatyzowania tej wiedzy w głowie. Jest to bardzo przydatny zbiór najważniejszych spraw, o których należy pamiętać tworząc artykuły, blogi, recenzje, teksty sprzedażowe jak także wykłady, podkasty, wywiady, wystąpienia publiczne itp.
Podobały mi się tutaj różne checklisty i ćwiczenia do wykonania. Okazuje się, że ten sam tekst można napisać zupełnie inaczej gdy zwracamy się do innego odbiorcy. W zależności od tego jaki postawimy sobie cel naszej wypowiedzi, czyli co chcemy nim osiągnąć, inaczej powinnyśmy go konstruować. Możemy przecież chcieć rozbawić, poinformować, przekonać do czegoś. Na teksty pisane i wypowiedzi mówione można spojrzeć z różnych perspektyw. To bardzo przydatne odkrycie. Będę do tej książki wracać, bo zaznaczyłam sobie ciekawe i przydatne informacje.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz