czwartek, 24 lutego 2022

Tajemnice starego domu

 Carlos Ruiz Zafon, Der  Fürst des Nebels, 1993

Polski tytuł: Książę mgły


Hiszpańskiego pisarza Carlosa Ruiza Zafona uwielbiam za wszystkie barcelońskie książki. Kiedy więc odkryłam koleją serię jego autorstwa, nie mogłam przejść obok niej obojętnie. Od razu ujął mnie dobrze znany z poprzednich powieści klimat tajemnicy i narastającego napięcia. Tym razem akcja toczy się wokół dzieci, którym grozi niebezpieczeństwo. Rodzina głównego bohatera przeprowadza się do pustego domu nad morzem. Kiedy zaczynają się dziać dziwne rzeczy, wiemy od razu, że to nie jest zwyczajny dom. Szybko okazuje się, że mieszkający w nim kiedyś chłopiec zginął tragicznie.

Polecam tę powieść wszystkim, którzy mają ochotę oderwać się na chwię od rzeczywistości. Czyta się ją szybko i zachłannie, dodatkowo bardzo dobrze działa na wyobraźnię. Złowrogi szum morza, mokra plaża i dom ze skrzypiącymi schodami są gwarantem nieprzespanej nocy. Chociaż generalnie najczęściej sięgam po prawdziwe historie, to nie przestałam sobie cenić dobrze napisanej fikcji, która potrafi wyzwolić we mnie niecodzienne emocje. 



2 komentarze:

  1. Uwielbiam, gdy książka aż tak pobudza wyobraźnię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z przyjemnością sięgnę, jeszcze nic - wstyd się przyznać - z Autora nie czytałem, a wiem, że warto :-) . Pozdrawiam serdecznie, sprawdziłem u siebie w wyszukiwarce na blogu :-) .

    OdpowiedzUsuń