środa, 18 stycznia 2012

Paszporty Polityki 2012

Ach jakże cieszy mnie Paszport Polityki dla Julii Marcell! Od dłuższego czasu zasłuchuję się w piosenkach z jej nowej płyty June. Trzymałam za nią kciuki chociaż nominowane Ballady i Romanse też bardzo mi się podobają. Płyta Juli to jednak prawdziwa perełka wśród innych projektów młodych muzyków minionego roku, to nowy, świeży, wyraźny głos z polskiej sceny muzycznej. Choć w jej piosenkach słychać dużo inspiracji innymi wykonawcami to wszystko to złożone w całość zachwyca swoją oryginalnością. Takie utwory jak Matrioszka, tytułowy June czy Since albo Echo można słuchać i słuchać a potem jeszcze długo nucić, tak potrafią sobą zachwycić. Najciekawsze jednak, iż płyta ta produkowana jest w Niemczech bo Polska ciągle chyba boi się inwestować w nowe głosy...a szkoda jak widać. Oby więcej takich talentów i oby tego rodzaju muzyka trafiała do coraz większej publiczności. Nagrody na pewno w tym pomogą, tym bardziej cieszy takie wyróżnienie.

W dziedzinie filmu Paszport otrzymał Rafael Lewandowski za swój debiut fabularny: film Kret. Dzieło to mądre i ważne z uwagi na temat jaki podejmuje. Mi jednak podobała się nie tylko tematyka filmu, o lustracji, teczkach i Solidarności mówi się ostatnio bardzo dużo, ale bardziej ciepła choć z tragicznym finałem opowieść o rodzinnych uczuciach, przywiązaniu i miłości rodzicielskiej ponad wszystko, odgórnie bez jej analizowania i oceniania. No i świetny w roli syna Borys Szyc.

Paszport otrzymał także Mikołaj Łoziński za Książkę. Dużo już dobrych rzeczy słyszałam o tym dziele i z pewnością kiedyś po nie sięgnę.


 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz