czwartek, 5 września 2024

Ludzkie przypadki

 Małgorzata Rejmer, Ciężar skóry, 2023













To niezwykła i trudna książka. Składa się z jedenastu emocjonalnych i bardzo prawdziwych, bezpośrednich tekstów. Niektóre z nich mocno mną wstrząsnęły. Przerobiłam je w sobie a teraz, miesiąc od czytania znowu mam ochotę do nich wrócić, aby na nowo, być może już z innym spojrzeniem je analizować. Lubię taką prozę, która coś we mnie pozostawia.

Słyszałam określenie o tej książce, że to mroczne baśnie dla dorosłych. Coś w tym oczywiście jest. Autorka podejmuje tematy związane z ciałem, z tożsamością, przynależnością. Pokazuje z bardzo bliska relacje, jakie mamy sami z sobą i pogubionych we współczesnym świecie ludzi. Niektóre mnie przeraziły, o niektórych wcale wolałabym nie wiedzieć. Proza Rejmer jednak zmusza do tego, aby przyglądać się również skomplikowanym przypadkom osobowości. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz