środa, 23 kwietnia 2014

Muzyczny powrót


Edyta Bartosiewicz , Renovatio, 2013



Ta piosenka Edyty Bartosiewicz już od kilku miesięcy wprowadza mnie w pozytywny nastrój przy porannej kawie. Na płytę Renovatio jak wszyscy fani piosenkarki czekałam całe 15 lat! Kiedy więc w zeszłym roku po raz pierwszy trzymałam ją w ręku a potem przesłuchałam, zaatakowały mnie wspomnienia z liceum, kiedy słuchałam wcześniejszych płyt Bartosiewicz.


Mimo wszelkich turbulencji życiowych, do których przyznaje się wokalistka, dla mnie po tylu latach jej muzyka nic się nie zmieniła. Szósty w dorobku artystycznym krążek Edyty przyniósł tak samo jak kiedyś świetny, zachrypnięty głos; ciekawe teksty piosenek i przyjemną melodyjność. Wśród nowych utworów znalazłam typową delikatność i harmonię, dodatkowo zabarwioną współczesną żywiołowością. Chociaż może trochę uboga jest ta płyta pod względem rockowych brzmień, jakich oczekiwałam więcej, to pojawiają się za to soulowe chórki, sporo funku a nawet nieco reggae.

Ostrożnie stawiam krok za krokiem
W gąszczu mrocznych
Korytarzy
Po omacku szukam wyjścia
Przypadkowe otwieram drzwi
 
Wiem, że byłam tu nieraz
Rozpoznaję rzeczy kształt
Czterech ścian zszarzałą biel
Przydymione światła lamp
I kiedy pewna jestem już
Że spłaciłam cały dług
Wtedy nagle jak w złym śnie
Znów powracam tu....
 
Edyta Bartosiewicz „Pętla

Lista utworów:

1. Pętla      

2. Renovatio
3. Rozbitkowie
4. Italiano
5. Zbłąkany Anioł
6. Niewinność 2013
7. Cień
8. Madame Bijou
9. Ryszard
10. Żołnierzyk
11. Orkiestra Tamtych Dni
12. Upaść by wstać
13. Tam dokąd zmierzasz 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz