poniedziałek, 30 września 2013

Czy Afryka jest krajem?

Wydana w 2011 roku książka, będąca dziełem kilku autorów pod redakcją Pawła Średzińskiego to kopalnia wiedzy o Afryce. Zachęciła mnie do niej kolorowa okładka i ciekawy spis treści. Miałam wrażenie, iż po tej lekturze wszelki afrykański niedosyt jaki posiadam, zostanie zaspokojony. Choć faktycznie dowiedziałam się z niej wielu nowych rzeczy, to jednak przebrnięcie przez całą publikację okazało się nie być tak przyjemne jak oczekiwałam.
Wydawca książki: Fundacja „Afryka inaczej”, postawiła sobie za cel, z pomocą książki, w której o własnym kontynencie opowiadają sami jej mieszkańcy, pomóc w uświadomieniu młodym Polakom czym naprawdę jest Afryka i jakie wartości ze sobą niesie. Burząc wszelkie stereotypowe myślenie o krajach afrykańskich autorzy odkrywają przed czytelnikami nie tylko kulturę ale także historię i geografię poszczególnach krajów Afryki.
 
Książka ta jednak jest przeznaczona głównie dla nauczycieli. Tym samym, zwykłemu czytelnikowi takiemu jak ja, bardzo trudno się przez nią przebić. Cały czas natykałam się na zwroty do osób uczących polską młodzież, dotyczące tego jak zrobić ciekawą lekcję o Afryce albo czym zaciekawić uczniów i na co zwrócić ich główną uwagę. Muszę niestety przyznać, że było to trochę irytujące.
Oczywiście tego typu książka, promująca Afrykę w polskich szkołach jest bardzo potrzebna, tym bardziej zachęcam do zapoznania się z jej trescią.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz