niedziela, 7 kwietnia 2024

Tkanie i celowanie

 Natalia de Barbaro, Przędza, 2023

W poszukiwaniu wewnętrznej wolności



"Kiedy tkam codzienność, a nie celuję do następnej tarczy, staje się to naturalne, że powtarzam ciągle ten sam ruch i dopiero suma bardzo wielu ruchów, może przynieść coś, co w świecie celowania nazywa się efektem”




Przeczytanie tej książki to był bardzo dobry pomysł z okazji wiosny. Każdy rozdział dał mi dużo do myślenia i w pewien sposób zmotywował do poukładania swoich priorytetów. Autorka przedstawia dwie uzupełaniające się postawy. Jedna dotyczy celowania do celu i zbierania szybkich efektów, a druga tkania codzienności i cierpliwego wyczekiwania rezultatów. Od razu sobie pomyślałam, że bliższa mi jako kobiecie jest energia tkaczki, ale po dłuższej refleksji zrozumiałam, że czasami łapię się również na bezpośrednim celowaniu do celu.

Cała książka jest bardzo osobista, psycholożka bazuje na swoich własnych doświadczeniach i opisuje wszystko niezwykle emocjonalnie. Po każdym rozdziale można zatrzymać się i usiąść na metaforycznej ławeczce aby wykonać zaproponowane przez autorkę zadania. Czyta się naprawdę lekko i przyjemnie.

2 komentarze:

  1. To jest wspaniała Autorka. Jeszcze nic spod jej pióra nie czytałem, ale z wielu źródeł wiem, że warto. Swoją drogą polecam książki Pani Katarzyny Miller. Jej "Nie bój się życia" jest fenomenalna. Pozdrawiam, Jardian .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za polecenie, ja z kolei nie czytałam jeszcze książek Katarzyny Miller, ale też o nich dużo słyszałam. Teraz już koniecznie muszę coś jej przeczytać:)

      Usuń