sobota, 27 kwietnia 2024

Głosy w głowie

 Klaudia Stabach, Głodne. Reportaże o (nie)jedzeniu, 2023


Zawsze ciekawiły mnie takie intrygujące książki. Nawet więc jeśli sam temat ani mnie nie dotyczny, ani nigdy nie poznałam osoby, która miała podobne przeżycia, to jednak historie bohatów tej książki wzbudziły we mnie dużo emocji. Czasami nie mogłam uwierzyć, że wydarzyły się naprawdę. To bardzo trudne i za każdym razem bolesne tematy.

Reporterka zbadała problem zaburzeń odżywiania w wszystkich stron. Dogłębnie i szczegółowo przedstawiła problemy, z jakimi mierzą się chorzy ludzie i aktualną sytuację w Polsce. Temat jest jeszcze bardzo mało znany, dlatego takie reportaże są wyjątkwo cenne. Poznając osoby dotknięte anoreksją i bulimią pczułam lekkie przerażenie, uzmysłowiłam sobie, że to choroby, które mogą prowadzić do śmierci. Przyczyny głodzenia się lub kompulsywnego objadania, a potem wywoływania wymiotów, tkwią głęboko w psychice ludzkiej i bynajmniej nie dotyczą tylko młodych dziewczyn. Warto uzmysławiać takie problemy. Głos Klaudii Stabach w tej sprawie jest bardzo ważny.


1 komentarz:

  1. Będę mieć tę książkę na uwadze Iwono, pozdrawiam, Jardian .

    OdpowiedzUsuń