piątek, 1 lipca 2022

Więzienny świat od środka

 Nina Olszewska, Pudło. Opowieści z polskich więzień, 2020


Często dziwię się temu, jakie książki wpadają mi do ręki. Reportaże o polskich więzieniach przebrnęłam zadziwiająco szybko. Chyba muszę przyznać, że jakąś część mnie zawsze interesowały traumatyczne, ludzkie przeżycia. Z psychologicznego punktu widzenia to wyjątkowo ciekawe. Reporterce udało się bardzo rzeczowo nakreślić obraz więziennego życia. Dzięki wywiadom ze skazańcami dostaliśmy wgląd w tajemniczy świat ich psychiki. 


Nina Olszewska odwiedziła polskie więzienia i miała okazję rozmawiać z wieloma osobami zza krat. Jej rozmówcami są przestępcy, różni wielokrotni odsiadacze kar a także mordercy. Podziwiam również wszystkie informacje dotyczące świata okołowięziennego, do których udało się autorce dotrzeć. Całkowity laik w temacie taki jak ja, dzięki tej książce może sobie w miarę możliwości wyobrazić świat, którego nigdy od środka nie pozna. (Taką mam nadzieję). 


4 komentarze:

  1. Ja też wolę poznawać takie światy jedynie na kartach książek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie:) Tym bardziej fajnie, że powstają o nich książki.

      Usuń
  2. Lubię napisane dobre reportaże :-) . Pozdrawiam Iwono :-) .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również lubię poszerzać wiedzę o świecie dzięki książkom reporterskim!

      Usuń