piątek, 24 września 2021

Żyć w zgodzie ze sobą

 Natalia De Barbaro, Czuła przewodniczka, 2021




"Nie chodzi o to, żeby ładnie wyglądać. Nie chodzi o to, żeby mieć wypasioną chatę. Chodzi o to, żeby żyć po swojemu. Dorosła mebluje swój świat - słucha swojej muzyki, ubiera się tak, by czuć się wygodnie we własnej skórze, urządza swój pokój czy kąt na tyle po swojemu, że kiedy tam wchodzi, jej ciało robi głęboki wdech z dna brzucha: "Jestem u siebie"."



Długo czytałam tę książkę. Wbrew pozorom nie jest łatwa w odbiorze, według mnie potrzeba czasu aby się z nią oswoić, nie można przebiec szybko przez jej treść. To bez wątpienia jedna z ważniejszych polskich książek o samorozwoju dla kobiet. Autorka usestymatyzowuje doświadczenia z wieloletniej pracy z kobietami, proponując odnalezienie w sobie Czułej Przewodniczki, która ma pomóc w wewnętrznym spełnieniu i życiu w zgodzie z własnymi wartościami. 

Sam temat nie jest dla mnie niczym odkrywczym, dużo czasu poświęcam pracy nad sobą, a jednak ta książka poukładała mi ostatecznie wiele spraw w głowie. Fajnie czasami posłuchać psycholożki, która operuje ciekawymi porównaniami, potrafi nazwać przeróżne zjawiska z jakimi spotykamy się codziennie. Podkreśliłam tu sobie dużo nowych afirmacji, zrozumiałam też motywy działania innych kobiet. Siebie znam bardzo dobrze, ale aby szczęśliwie funkcjonować w społeczeństwie potrzebana jest przecież znajomość mechanizmów według których działają inni, tak różni ode mnie ludzie. Wokół jest bardzo dużo Potulnych, Męczennic i Królowych Śniegu przedstawionych w książce. Nachodzi mnie reflekscja, że tak trudno zmienić dorosłego człowieka. Dobrze, że są tacy którzy próbują. Dlatego ważna jest ta książka. 


1 komentarz:

  1. Ta książka od dawna chodzi za mną, mimo - że jest dla kobiet. Ja zaś polecam Katarzynę Miller - "Nie bój się życia" oraz "Życie jest fajne". Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń