czwartek, 25 lipca 2013

Przyjaźń czy kochanie?!



Lisa Jewell, Trzydziestka na karku, 2005



 
Książka Lisy Jewell to literatura kobieca ze wszystkimi nadrzędnymi cechami owego „gatunku”. Dostałam ją od siostry w związku ze swoją trzydziestką na karku no i w ramach podsumowywania owego przełomu w moim życiu postanowiłam odprężyć się przy lekturze lekkiej i przyjemnej. Czyta się oczywiście bardzo szybko, historia dwojga przyjaciół choć niczym specjalnym nie zaskakuje to jednak wciąga i zaciekawia. Napisana niebanalnie, przy użyciu retrospektyw z dzieciństwa bohaterów, w związku z czym całość nie nudzi. 


Faktycznie po lekturze pojawiają się pewnego rodzaju przemyślenia na temat swojego dotychczasowego życia. Podczas czytania miałam czasami wrażenie, że oglądam amerykańską komedię obyczajową o bogatych trzydziestolatkach, którzy mimo kariery, pięknych mieszkań i cudownych samochodów nie potrafią być szczęśliwi. Historia ta jednak oprócz docenienia mojego szczęśliwego małżeństwa, wzbudziła we mnie tęsknotę za prawdziwą przyjaźnią gdzieś obok tego. Czy potrafiłabym odbudować relacje ze swoim byłym chłopakiem, tak jak udaje się to w książce Digowi? Zniknął przecież spory kawałek mojego życia, chciałabym go mieć z kim wspominać. Początki dorosłości to w końcu ważna sprawa.



W każdym razie na tegoroczne upalne lato Trzydziestka na karku, traktująca o przyjaźni damsko-męskiej, nadaje się idealnie. Nie za długa, aby czuć wyrzuty z powodu straconego czasu i nie za głupia aby się do niej nie przyznawać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz