wtorek, 22 października 2019

Twórczość Noblistki - Olgi Tokarczuk


Moja ulubiona polska pisarka Olga Tokarczuk zdobyła Literacką Nagrodę Nobla za rok 2018! Czekałam na tę wiadomość jak wszyscy wielbiciele jej prozy. Byłam przekonana, że kiedyś na pewno zostanie wyróżniona najważniejszą literacką nagrodą i niezmiernie cieszę się, że tytuł Noblistki zdobyła tak szybko. Pamiętam, że czytając jej ostatnią książkę "Opowiadania bizarne" miałam poczucie obcowania z czymś naprawdę niesamowitym, znając twórczość innych Noblistów, wiem, że Olga Tokarczuk jest od wielu lepsza. W końcu więc, 10 października świat znowu po 23 latach od Nobla dla Wisławy Szymborskiej usłyszał o Polskiej Literaturze:) 

Olga Tokarczuk została wyróżniona Literacką Nagrodą Nobla:  "za narracyjną wyobraźnię połączoną z encyklopedyczną pasją, co sprawia, że przekraczanie granic jest formą życia".

Czytałam jej wszystkie książki, pisałam o nich tutaj. Oto krótkie podsumowanie i chronologiczny spis książek Olgi Tokarczuk. Klikając w tytuł można przejść do recenzji.






1995 - E.E.































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz