piątek, 30 listopada 2018

Pomysły na Eko-życie

Kinga Rusin, Ekoporadnik, 2016
Jak zdrowo i pięknie żyć



"Wydaje mi się, że jednym z ważniejszych momentów w życiu jest ten, kiedy zaczynamy o sobie myśleć, ze zdrową nutką egoizmu. Szczególnie kobiety lubią się troszczyć o wszystkich dookoła, tylko nie o siebie. A chwila, gdy naprawdę siebie zauważają i dochodzą do wniosku, że kiedy zaczną dbać o siebie, łatwiej im będzie dbać o innych, bo to daje siłę, jest przełomowa." (s.50)




Szukałam książki, która zainspiruje mnie i zmotywuje do zdrowego odżywiania. Chciałam zwalczyć stare, złe nawyki. No i znalazłam to wszystko w Ekoporadniuku Kingi Rusin. To przystępnie i przyjemnie napisana książka. Czyta się bardzo dobrze bo każda strona jest wartościowa. Uświadamia dużo ważnych aspektów życia, o których niestety zapomina się podczas codziennego zabiegania. 


Biorąc do ręki poradnik z twarzą znanej osoby na okładce, trzeba brać pod uwagę, że będzie subiektywny i w dużej mierze oparty na przeżyciach autora. Oczywiście dokładnie tak został skonstruowany Ekoporadnik. Przyznam szczerze, że generalnie nie lubię takich książek. Kinga Rusin w jakiś jednak sposób przekonała mnie do siebie. Myślę, że potrafi świetnie inspirować sobą ludzi. Opowiada o ekologii, zdrowej kuchni, naturalnych kosmetykach, sporcie i zdrowym odżywianiu, w taki sposób, że bardzo chce się wdrożyć w życie jej pomysły i rady. 

Jestem po tej książce bardzo pozytywnie zmotywowana do tego, aby próbować żyć w zgodzie z naturą, starać się być jak najbliżej przyrody i nie zapominać o naszych pierwotnych instynktach. Oprócz dobrych rad autorka skutecznie zachęca czytelnika do odwagi w zmienianiu swojego życia na lepsze.


3 komentarze:

  1. Ja myślę z kolei o przejściu na wegetarianizm :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja jakoś nie do końca jestem przekonana co do tej lektury i póki co odpuszczę ją sobie. ;)
    Serdecznie pozdrawiam.
    https://nacpana-ksiazkami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń